Vliegangst overwinnen. Weer ontspannen in het vliegtuig.

Hoe zou het zijn als je weer ontspannen achter het stuur zit?

Ik had mezelf niet meer in de hand.

Ik kan het me nog goed herinneren dat het stuur ineens door iets werd overgenomen. Niet letterlijk natuurlijk, maar door de angst. Het kwam uit het niets. Kon niet meer helder denken, mijn hart ging als een bezetene te keer en zweet kwam uit elke porie.

Hoe moest ik hier mee omgaan. De auto om heen ervoer ik als heel gevaarlijk en ik moest echt alle zeilen bijzetten om een baan naar rechts te gaan. Zo traag mogelijk reed ik naar mijn werk. Daar zat ik een tijdje stil voor me uit te staren. Wat was dit ineens???

Deze angst bleef terugkomen. Ik moest dit zelf oplossen. Pillen waren geen optie en softe therapie helpt mij niet. Mijn zoektocht naar de oplossing was begonnen en zo ook mijn nieuwe persoonlijke en werkgeleerde pad.


Hard werken.

Ik ging op zoek naar oplossingen en volgde vele studies: NLP practitioner, NLP master, NLP trainer, NLP master coach, Enneagram trainer, EFT, Sedona, Byron Katie en nog veel meer.

Niet alles raakte me en heb ik dus een selectie moeten van dat wat echt een goed effect had. Ik combineerde mijn technische studie vliegtuigbouwkunde met al het andere. Hoe direct kun je iets oplossen. In de techniek zie je direct een resultaat van je actie, toch? Druk op het knopje en het licht gaat aan. Hoe kon ik bij mezelf een knopje installeren dat het probleem veranderde. Dit lukt steeds beter, totdat het steeds werkte en snel.

De kracht van communicatie en Mindset.


Waarom WegMetJeAngst kiezen om je vliegangst weg te nemen?

Ik werk nu heel direct en met je onbewuste. Het heeft dus geen zin om tegen jou te vertellen dat autorijden veilig en eenvoudig is en dat je, want dat heb je al 1000x tegen jezelf gezegd, toch? Dus alle bewuste en rationele verhalen zijn allang de revue gepasseerd. Het gaat dus om jouw subjectieve onbewuste ervaring. Waar wordt jouw amygdala door wakker gemaakt en injecteert het adrenaline en cortisol om je te laten vluchten of vechten.


Gaat het trouwens wel om het autorijden zelf?

De vele keren dat ik clienten kreeg die van deze angst af wilden, ging het vaak niet om het autorijden zelf. Nee, dus kun je. Maar wat was er ooit gebeurt waardoor het tot uiting kwam in de auto. Wat maakt jouw amygdala wakker? Zelf had ik al duizenden kilometers gereden voordat de paniek kwam. dus autorijden kon ik wel.

Had het met mijn werk te maken? De drukte drukte of een combinatie? Gelukkig vond ik de technieken (want dat zijn het) om het proces te keren.

Mindset Power!

Hoe bewust ben jij van de kracht van je eigen brein. Elke gedachte maakt een beeld en dit beeld roept een gevoel op. Hoeveel durf jij op jezelf te vertrouwen dat jij de emotionele betekenis kunt wijzigen van elke situatie? Ook de zeer negatieve.

Bij de certificering van mijn NLP trainersopleiding moest ik over hete kolen lopen en een echte pijl kapot drukken met mijn keel. Moeilijk? Nee! Maar je moet wel mentaal sterk zijn op dat moment. Gewoon over het vuur lopen naar de andere kant (nieuwe situatie) en gewoon duwen tot de pijl stuk is. Vertrouwen hebben op jezelf. En? Heb jij dat?

Wat gaan we doen als jij komt?


Na het maken van een afspraak vraag ik je thuis voor te bereiden. Waarom? Scheelt veel tijd. Belangrijk is op te schrijven waar en wanneer de angst start. Dit is namelijk niet bij het autorijden. Meestal al bij de gedachte dat je moet autorijden (vaak lange stukken).

Eenmaal bij mij dan gaan we actief aan de slag om jouw amygdala's oude informatie te veranderen. Hoe? Dat vertel ik je graag wanneer je echt interesse hebt om van je angst af te komen. 

Het gaat dus om de vorm om te vormen.