Vliegangst overwinnen. Weer ontspannen in het vliegtuig.

Alles dat je hebt is communicatie. Wil jij ook niet ontspannen jezelf uitdrukken en mensen beïnvloeden (positief)?

Hoe zou het zijn wanneer je ontspannen communiceert?

We vergeten weleens dat communicatie het enige belangrijk is dat we misschien wel hebben. Ik lees nu verwarring op je gezicht. Laat ik het uitleggen. 

De woorden die wij spreken en ons lichaamstaal zijn waarschijnlijk bekend als een communicatie vorm. Maar een bank communiceert ook. Een bank heeft een directe betekenis voor jou, toch? Dit in een vorm van: "zo, die zit lekker", of "wat een rot bank, had ik 'm maar nooit gekocht.

Zo communiceert  je auto, bankrekening, de belasting, of vakantie. Al met al is het een subjectief intern proces. Jouw interne proces creëert weer een actie, is het niet? Die actie hangt nu van jou af.

Wanneer jij ontspannen communiceert dan zal je jouw mening, idee, oplossing naar buiten toe ventileren. Durf jij niet te communiceren dan hou je het voor jezelf, met alle spanning of frustratie van dien. Je kent het wel: "had ik maar, en volgende keer zal ik... Helaas, volgende keer doe je waarschijnlijk weer hetzelfde. Tijd om aan je communicatie te werken en meer uit je leven te halen?


Waarom WegMetJeAngst kiezen om je vliegangst weg te nemen?

Ik werk heel direct en met je onbewuste. Het heeft dus geen zin om tegen jou te vertellen dat communiceren eenvoudig is en dat je maling aan de rest moet hebben, want dat heb je al 1000x tegen jezelf gezegd, toch? Dus alle bewuste en rationele verhalen zijn allang de revue gepasseerd. Zaken als:

- Zeg gewoon wat je voelt.
- Het gaat toch wat ik wil?
- Wie is die ander nou, ik ben toch net zo belangrijk?
- Ik ben geen klein kind meer, ik zal volgende keer...
 
Het gaat dus om jouw subjectieve onbewuste ervaring. Waar wordt jouw amygdala door wakker gemaakt en injecteert het adrenaline en cortisol om je te laten vluchten of vechten. Welk proces heb jij ooit meegemaakt waardoor je nu onzeker bent, of een matig zelfbeeld hebt in bepaalde situaties (het is namelijk niet overal)? Het is niet te laat om dat te veranderen. Op elk moment van je leven kun je de verandering inzetten. Doe het nu!


Gaat het trouwens wel om de ander of jezelf?

We verstoppen ons graag achter de buiten wereld. Je herkent het wel; "maar die ander is zo dominant", of... "het is mijn baas, dus ik mag niet... want dan" Wanneer je dit doet dan ga je in een slachtoffer rol en heb je het stuur niet meer zelf vast. De ander heeft de touwtjes vast en jij loopt als een marionette pop door het leven. Ik zeg, pak een schaar en knip die touwtjes door. Leer te communiceren en neem weer het stuur in handen. Het is jouw leven, jouw keuzes en jouw verantwoordelijkheid. De oplossing is eenvoudiger dan je denkt.

Mindset Power!

Hoe bewust ben jij van de kracht van je eigen brein. Elke gedachte maakt een beeld en dit beeld roept een gevoel op. Hoeveel durf jij op jezelf te vertrouwen dat jij de emotionele betekenis kunt wijzigen van elke situatie? Ook zeer negatieve.

Bij de certificering van mijn NLP trainersopleiding moest ik over hete kolen lopen en een echte pijl kapot drukken met mijn keel. Moeilijk? Nee! Maar je moet wel mentaal sterk zijn op dat moment. Gewoon over het vuur lopen naar de andere kant (nieuwe situatie) en gewoon duwen tot de pijl stuk is. Vertrouwen hebben op jezelf. En? Heb jij dat?

Wat gaan we doen als jij komt?


Na het maken van een afspraak vraag ik je thuis voor te bereiden. Waarom? Scheelt veel tijd. Belangrijk is op te schrijven waar en wanneer de angst start. Dit is namelijk niet bij het gesprek dat je voert, maar vaak veel eerder. Meestal al bij de gedachte dat een gesprek komt, of dat er een kans is dat jij dat moet doen. Daar begint de vermijding. Is het trouwens jouw angst door een ervaring, of door wat je ooit op televisie gezien hoe iemand 1000 doden stierf? Hoe was je jeugd? Welk verhaal vertel jij jezelf?

Eenmaal bij mij dat gaan we actief aan de slag om jouw amygdala's oude informatie te veranderen. Hoe? Dat vertel ik je graag wanneer je echt interesse hebt om van je angst af te komen. 

Het gaat dus om de vorm om te vormen.